„Евро Алианс Тунели“ АД започва строителството на метростанция 8 „Орлов Мост“. Обектът ще бъде изграден 24 метра под пътното платно на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“. Това е най-сложният проект от новия етап в строителството на софийското метро, като дълбочината се налага заради преминаването на тунел под Перловската река и вече изградените съоръжения на Първи метродиаметър.
Новата станция е разположена в югоизточния ъгъл на Княжеската градина, като според утвърдения проект на Столична община за нея са предвидени два входа. Първият ще е от към езерото Ариана. Входът ще е от съществуващия подлез, като чрез изпълнение на тунел по Новоавстрийски тунелен метод (НАТМ) ще се преминава под бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ и Перловската река. Така ще се влиза на вестибюлното ниво на бъдещата станция. Вторият вход ще е от съществуващия подлез на кръстовището на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ и бул. „Цар Освободител“. Предвижда се подлезът, който е частично открит да се закрие изцяло и да се направи връзка с Първия Метродиаметър.
„Изпълнението е много сложно заради геоложките условия и високите подпочвени води“, сподели изпълнителният директор на „Евро Алианс Тунели“ АД Катя Попова. По думите й по-голямата част от станцията се изпълнява именно по НАТМ, за да не се засяга кръстовището и да не се предизвикват задръствания. Методът се прилага и с цел да се запази Княжеската градина и нейните растителните видове, което е от особена важност не само за района, но и за града като цяло.
Припомняме, че по време на строителните работи спирката при Орлов мост да бъде изместена със 100 м напред от съществуващото си местоположение на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви". Промените в организацията на движение са в сила от 00.00 часа на 1 февруари 2016 г. и ще продължат до 24.00 часа на 01.02.2018 г.